Ηθοποιός και μεταφραστής
Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης το 1914 και σπούδασε θέατρο δίπλα στον Κάρολοι Κουν .Πρωτοεμφανίστηκε ως Πανάρετος στην Ερωφίλη ,που σκηνοθέτησε ο Κουν (Λαϊκή Σκηνή ,1934) .
Με τον ίδιο θίασο (1934- 1936) παίζει τον κορυφαίο στην Άλκηστη και τον Πλούτο στο ομώνυμο έργο του Αριστοφάνη .Εν συνεχεία εμφανίζεται στους θιάσους Κατερίνας και Κοτοπούλη ,όπου παίζει Σαίξπηρ , Ίψεν , Φλομπέρ .
Το 1942 , με την ίδρυση από τον Κουν του “Θεάτρου Τέχνης ” εμφανίζεται στα έργα Αγριόπαπια (Ρέλινγκ) , Ρόσμερσχολμ (Ρόσμερ) , και Βρικόλακες (Λάντερς) του Ίψεν , Στέλλα Βιολάντη του Ξενόπουλου , Βυσσινόκηπος (Φίρς) του Τσέχοφ , Παντρολογήματα ( Ποτκαλιόσιν ) του Γκόγκολ.
Το 1945 παίζει στο έργο Θάψτε τους νεκρούς με τους Ενωμένους Καλλιτέχνες .
Από το 1946 ως το 1950 στο “Θέατρο Τέχνης ” πρωταγωνιστεί στον Γυάλινο Κόσμο του Τ. Γουίλιαμ ,στην Αντιγόνη του Ανουίγ , στον Ματωμένο Γάμο του Λόρκα ,στον Γιάννη Γαβριήλ Μπόργκμαν του Ίψεν ,στον Θάνατο του Εμποράκου του Α. Μίλερ.
Στη συνέχεια συνεργάζεται με τους θιάσους Μανωλίδου -Παππά (1950-1951) ,Εθνικό Θέατρο (1951-1952) ,Λαμπέτη -Παππά -Χορν (1952-1954), Κατερίνας (1954-1955) .
Από το 1956 έως 1985 πρωταγωνιστεί στο Εθνικό Θέατρο σε δεκάδες έργα του αρχαίου , του κλασσικού ,του νεοκλασικού ρεπερτορίου . Χαρακτηριστικοί ήταν οι ρόλοι στην Άλκηστη του Ευριπίδη (Φέρης) ,στο Οιδίποδα επί Κολωνό (Θησεύς), στην Επίσκεψη της Γηραιάς Κύριας του Ντύρενματ ,στον Βυθό του Γκόρκι , στον Βασιλικό του Α. Ματέσι κ.α. .
Ο Καλλέργης μετάφρασε από τα ρώσικα τα έργα του Τσέχοφ και οι μεταφράσεις του χρησιμοποιήθηκαν επανειλημμένως σε παραστάσεις των κρατικών και ιδιωτικών θιάσων .
Συμμετείχε σε μικρούς ρόλους σε δεκάδες ελληνικές ταινίες .
Χρημάτισε για πολλά χρόνια γεν. γραμματέας του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών .Τον Νοέμβρη του 1977 εξελέγη βουλευτής του ΚΚΕ στην Ά περιφέρεια Αθηνών.
Το 2007 αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτωρ του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ο Καλλέργης είναι ηθοποιός με λιτό κώδικα ,καλή τεχνική και απλότητα στην έκφραση .Διακρίθηκε κυρίως σε χαρακτηριστικούς ρόλους όπου κατόρθωνε να δημιουργεί αριστουργηματικές μάσκες με το μακιγιάζ .Είναι ο πρώτος Έλληνας που ασχολήθηκε με το θεατρικό μακιγιάζ και έγραψε και ειδικές μελέτες .